ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

ذخایر خونی خراسان رضوی کمبود ندارد|شهروندان باز هم برای اهدای خون اقدام کنند

  • کد خبر: ۱۴۴۶۸۸
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
ذخایر خونی خراسان رضوی کمبود ندارد|شهروندان باز هم برای اهدای خون اقدام کنند
مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی در مورد انتشار اخباری مبنی بر کاهش ذخایر خونی استان، ضمن رد این موضوع اظهار کرد: در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان مشکلی ندارد اما با توجه به بروز سرمای هوا، میزان مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون کاهش پیدا کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد شریف‌الحسینی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز خاطرنشان کرد: این موضوعی است که معمولا در ۶ ماه دوم سال رخ می‌دهد و در روز‌های سردتر نیز تشدید می‌شود. زمانی که میزان مراجعات کاهش پیدا کند، سازمان ناچار از استفاده از ذخایر خونی است، زیرا مصرف روزانه خون همچنان به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی ناچار از استقرار تیم‌های سیار برای دریافت خون خواهیم بود، گفت: با این حال با توجه به دروکاری ادارات طی این روزها، تیم‌های سیار دریافت خون نیز به نوعی از رده خارج می‌شود. از همین رو لازم است شهروندان پای کار آیند. همچنین رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی باید مردم را به اهدای خون ترغیب کنند.

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: این صحیح است که این روز‌ها نباید برای تردد‌های غیرضرور از خانه خارج شد، ولی تامین خون موضوعی ضروری است و لازم است متقاضیان اهدای خون به پایگاه‌ها مراجعه داشته باشند.

شریف‌الحسینی در مورد نحوه فعالیت پایگاه‌های دریافت خون در مشهد و استان بیان کرد: همه پایگاه‌های انتقال خون در سطح مشهد و استان طی این روزها، حتی چهارشنبه و پنجشنه، ۲۱ و ۲۲ دی، فعال است. پایگاه فنی امام رضا (ع) در مشهد نیز روز جمعه در شیفت صبح فعال خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به دریافت تمام گروه‌های خونی احتیاج است، بیان کرد: ما حداقل روزانه به ۵۰۰ واحد خون احتیاج داریم که این میزان را می‌توان از حداقل ۶۵۰ نفر تامین کرد. این ۵۰۰ واحد موجب تامین نیاز روزانه خواهد شد، ولی برای ذخیره چیزی باقی نمی‌ماند.

مسئول روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی افزود: اگر قرار باشد در کنار این میزان واحد خونی، ذخیره هم داشته باشیم، لازم است ۱۵۰ واحد بیشتر دریافت شود. یعنی روزانه به ۶۵۰ واحد خون احتیاج است تا بتوان ذخایر را نیز تامین کرد. برای این منظور لازم است روزانه بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ نفر به پایگاه‌های استان جهت اهدای خون مراجعه کنند.

شریف‌الحسینی در مورد وضعیت کنونی مصرف خون در مشهد و استان تصریح کرد: در حال حاضر میزان مصرف خون در مشهد در حد همان ۵۰۰ تا ۵۵۰ واحد است، اما قطعا بیشتر از این خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->